Saturday 13 September 2014

luluh

sejak satu ketika
aku belajar 
memahami persahabatan
sangsi dengan teori
ada bila perlu


aku kompleks
menyembunyikan memendamkan
sampai bila tidak tertahan
terbolos meniarap
dalam kamar kesedihan


aku telunjukkan salah
pada jasad sendiri
kerana terlalu menjaga
kerana terlalu memberi
hingga jiwa berduka


biar aku tersisih
biar dipandang lekeh
itu semua penjurian manusia
yang hanya berkata mudah
tapi tidak merasai


biar dulu aku sewangi mawar
biar sekarang harumnya jijik
kerna aku yang rumit
Allah tetap ada
di sisiku bersama


maaf jika aku menyukarkan
tidak lagi aku menemani
kerana lesapnya layak
bersama kalian
dikaburi kekuranganku




1336,
14092014,
bangi







9 comments:

Ahlam Miera Shafie said...

rasanya beru semalam dtg ke page ni.. dlm ati ckp bilalah pemilik nk update entry baru... tengok2 ari ni bila buka blog eh.. biar betull well welcome back pemilik...komen lari sikit sebab sy tak faham apa yg dimaksudkan apapun sy harap awk banyakkn brsabar.. ^_^V

Sarip Kumbang said...

aku rindu ni...

kasut puteh said...

Ajiiiiiiiiikkkkkkkkk ! *lompatlompat*

Bertabah lah bro. All is well. :)

alin said...

sabar kawan...
inilah percaturan...
percaturan dalam persahabatan...
yang indah tak selalu ada...
yang pahit ramai yang merasa...
jika nak merapat pada kita...
jika tak jauh tanpa berita...
biar mereka-mereka mengata, mencela, menjauh, menghilang, menghina...
tapi kamu....... jangan begitu...
seperti mereka-mereka juga...
iringkan dalam doa yang baik-baik untuk mereka...
doa moga mereka tak lupa manisnya gula-gula bila bersama kamu...

#usahdikenangpahitnyahempedu

ctpayong said...

assalam

terubat rindu
macam kemarau setahun
lenyap dek hujan sehari.

hai kawan
bertabahlah
hai kawan
redhalah
perancangan Allah itu hebat
tidak tercapai akal sekerat
takdir Allah itu indah
tiba tepat pada saatnya.

p/s : apapun gembira dengan kepulangan kamu.

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Unknown said...

tulis. tak perlu simpan sendirian. sakit semua merasa. bercakap semua mudah aje. yg merasa sakitnya awk jugak. be strong. ayat yg simple kata org. tapi itu lah. bertabah dan senyum selalu :-)

EH - Ekslamasi Holistik said...

Bersyukurlah dengan kehidupan yang indah ini.
Terima kasih pengalaman yang mendewasakan kehidupan ini.

Nur Zulaikha said...

kenapa entry ni seakan apa yg aku alami sekarang....
(sebam muka dlm bantal)